רשימות תפוצה

רשימות תפוצה הן אחד הנתונים החשובים ביותר בניהול אתר מסחרי והן מהוות את מאגר הלקוחות של האתר בדומה לכל עסק קמעוני אחר. לרשימות התפוצה ניתן לשלוח הודעות דיוור וחומר שיווקי מפעם לפעם. אך, ניתן כמובן גם להתייחס אליהן כסוג של מועדון לקוחות ולהציע להם הנחות, קופונים אלקטרונים ומבצעים שונים וליצור קבוצה אליה לקוחות נוספים ירצו להצטרף בהתאם.

צירוף לקוחות לרשימות התפוצה

כיום, ניתן לראות כמעט בכל אתר הצעה להצטרפות לרשימת התפוצה. לרוב נדרש להקליד את כתובת הדואר האלקטרוני שלנו ושמנו בלבד. אך, במקרים אחרים נדרש למלא יותר פרטים כדי לקבל חומר שיווקי על פי הנתונים שלנו. ניתן כמובן לבחור לדלג מעל הצטרפות לרשימת התפוצה במרבית האתרים.

כדי לגרום למבקרים הרגילים באתר להצטרף לרשימת התפוצה צריך להציע להם משהו בתמורה. דוגמאות לספר אלקטרוני חינם לנרשמים או הנחה בקנייה הם אפשרויות נפוצות מאד לשכנוע גולשים למסור את פרטיים.

ציינו במפורט כי המידע שאתם מקבלים מהמשתמשים כמו כתובת דואר אלקטרוני ופרטים אישיים לא יימסר לאף גורם חיצוני. הודעה מעין זו תרגיע את המשתמשים ותבטיח להם כי המידע לא יופץ לחברות נוספות שאינם מעוניינים לקבל מהן תוכן שיווקי.

הוסיפו תיבת סימון המאפשרת למשתמשים לבחור האם הם מעוניינים לקבל מכם תוכן שיווקי אודות מבצעים עתידיים ומידע נוסף. השאירו את הבחירה בידי המשתמש כמובן אך וודאו כי תיבת הסימון מסומנת כברירת מחדל.

חשוב לציין כי צירוף לקוחות ללא אישורם או רכישת מאגר לקוחות ממקור חיצוני שאינו מקושר ישירות לעסק שלכם מהווה עבירה על חוק הספאם שנחקק בישראל בשנת 2008 והדבר יכול להוביל לקנסות כבדים ופגיעה במוניטין של האתר.

ניהול רשימות תפוצה

במידה והדבר אפשרי הקפידו לקבל כמה שיותר פרטים מהלקוח אשר יעזרו לכם בהליך השיווק של המוצר שלכם. במידה וגיל או מין הם פרמטרים רלוונטיים הוסיפו אותם לטופס ההצטרפות לרשימת התפוצה. במקרים מסוימים גם גיל הילדים במידה וישנם או רמת ההכנסה הם פרמטרים משמעותיים אך מרבית המשתמשים ימנעו מלשתף אותם עם האתר. תוכלו כמובן להשאיר שדות אלו כשדות בחירה.

נתונים אישיים אלו יכולים לסייע לכם בהליך השיווק של המוצר כמו למשל במצב בו יהיה בידכם את פרטי יום ההולדת או תאריך הנישואין של הלקוח תוכלו לדאוג כי באותו היום תשלח אליו הצעה עם הנחה לביקור במסעדה או אפשרות מתקדמת יותר כמו שליחת הצעה לחופשה בחול או לתכשיט יוקרתי סמוך ליום הנישואים.

חשוב מאד לנהל את רשימות התפוצה שלכם בתתי רשימות. לדוגמא – רשימת תפוצה באתר לבעלי חיים יכולה להיות מחולקת על פי סוג בעל החיים אותו מגדל הלקוח וכך תוכלו לבחור בשליחת ניוזלטר ספציפי עם מידע ומוצרים חדשים על פי סוג החיה שברשותו. שימוש בתתי רשימות מגדיל את סיכויי המכירה, שכן אתם למעשה מספקים פתרונות לבעיות נפוצות בהן יכולים המשתמש באותה הקבוצה להיתקל.

נסו ליצור אינטראקציה אישית עם הלקוחות. השתמש באפשרות של מיזוג הדואר שלכם עם רשימת הכתובות והפרטים האישיים והשתמשו בשמו הפרטי של הלקוח כאשר אתם מעבירים אליו דיוור כלשהו. פעולה זו תיצור תחושת קרבה ותחושת ייחודיות אצל הלקוח ותקרב אותו אל בעל העסק.

אפשרות נוספת ליצירת אינטראקציה אישית היא ביצוע מעקב אחר פעילות המשתמשים הרשומים באתר. תוכלו כמובן לשלוח הודעות אישיות לרשימות התפוצה של משתמשים שלא ביקרו באתר בתקופת זמן של שבוע חודש או שנה ולהציג להם את השינויים שבוצעו ולגרום להם לחזור אליכם ובכך להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם

תזמנו את הודעות הדואר שלכם על פי החלוקה של רשימות התפוצה השונות. הקפידו לא לכלול את המשתמשים בכמה רשימות תפוצה שונות של אותו האתר כדי למנוע מצב בו הלקוח מוטרד מיותר מידי מודעות פרסומת מגורם ספציפי דבר אשר קרוב לוודאי יוביל להסרה עצמית מרשימת התפוצה.

כבדו את הלקוחות שלכם ואפשרו להם להסיר את עצמם בכל שלב מרשימת התפוצה. אפשרות זו מעוגנת בחוק הספאם ומומלץ לשלב קישור לעמוד ההסרה בתחתיתו של כל דיוור. השתדלו לאפשר ללקוחות לציין מדוע הם מסירים את עצמם מהרשימה וזכרו כי יתכן והלקוח מעוניין אומנם להסיר עצמו מרשימות התפוצה שלכם אך עדיין יישאר לקוח נאמן שלכם באתר.

מעוניינים בהצעה מעניינת למערכת דיוור אלקטרוני? מלא את פרטיכם:

דואר אלקטרוני:
סלולרי:
שם מלא:

 .