כיום, כל בעל עסק מנסה להגדיל את רווחיו של העסק בדרכים שונות. אחת מהדרכים הנפוצות ביותר להגדלת הרווחים היא הקמת אתר אינטרנט מכירתי בו יוכלו המשתמשים לרכוש מוצרים שונים ולבצע את החיוב במעמד הקניה באתר עצמו.
כאשר מסיים המשתמש לבחור במוצרים אותם הוא מעוניין לקנות הוא פונה אל הקופה הווירטואלית המוגדרת באתר ומתחיל בתהליך הרכישה. ההליך חוסך זמן יקר וטרטור מיותר של מוקדנים, זאת בניגוד לשירותי גבייה טלפוניים.
חיוב בהודעת SMS
אפשרות חיוב המאפשרת לבעל העסק לבצע חיוב של הלקוח בכמה צורות שונות. האפשרות הראשונה היא אפשרות שימוש בקוד אותו יקבל המשתמש אל הטלפון הסלולרי שלו ויזין אותו באתר לשם ביצוע פעולה כלשהי; רכישת מוצר, הורדת קובץ, גישה לתוכן וכדומה.
חיוב דרך הטלפון
אפשרות חיוב המאפשרת לבעל העסק לבצע חיוב של הלקוח מבלי צורך לקבל ממנו פרטים אישיים או מספר כרטיס אשראי. החיוב עצמו מבוצע בשלושה מודלים שונים: חיוב הלקוח בסכום מוגדר מראש בעת חיוג של המשתמש למספר מוגדר מראש, חיוב על פי פעימות מונה בו המשתמש משלם על פי כמות פעימות המונה בשיחה (מיועד לשירותי יעוץ, תמיכה וכדומה) ואפשרות חיוב למספר 1-900 המחייבת את הלקוח ב-50 אגורות לדקה, בנוסף לחיוב השיחה עצמה.
שימוש בארנק אלקטרוני
משלב זה יכול המשתמש לרכוש כסף אלקטרוני באמצעות כרטיס האשראי שלו או לבצע רכישה כאשר בפועל הכסף יועבר תחילה אל ספק השירות ורק ממנו יועבר אל בעל העסק. אפשרות זו בטוחה מאד עבור המשתמשים ומעודדת אותם לרכוש באופן מקוון שכן הם חושפים את פרטי האשראי רק לגורם אחד גם במידה והם מבצעים כמות רכישות גדולה.
חיוב בכרטיס אשראי
משם מועברים הפרטים דרך חיבור מאובטח אל ספק שירותי סליקה באינטרנט. משלב זה מבוצע חיבור בין ספק שירותי הסליקה וחברות האשראי, מתבצע החיוב בפועל והתשלום מועבר אל בעל העסק עצמו. הליך זה מאפשר לבעל העסק לבצע חיוב מהיר ויעיל של לקוחותיו לרוב בעלויות נמוכות מאד.
קיימים סוגי חיוב רבים ומגוונים בהם יכול להשתמש בעל העסק על מנת להגדיל את ההכנסות מאתר האינטרנט שלו. על כל בעל עסק לשים דגש חשוב על דרך החיוב אותה הוא משלב באתרו ועל התאמתה לסוגי המשתמשים השונים באתר, אך גם על עלויותיה השונות והכדאיות הכלכלית עבורו.אולי יעניין אותך גם: