לפני שאנחנו ועומדים להשיק מוצר חדש או שירות חדש חשוב שנדע באיזו זירה שיווקית אנו עתידים להתחרות. האם המחיר שקבענו בעבור המוצר יהיה אטרקטיבי מספיק?
השאלות האלה ועוד רבות מלוות כל בעל עסק לפני השקתו של מוצר מסוים. בכדי להצליח לענות על חלק מהשאלות לפני ההשקה ועל ידי כך למזער את הנזקים ולמקסם את הצלחת המותג מומלץ לערוך בדק שוק שיסקור עבורנו את דעת הקהל בנוגע למוצר שלנו.
כיצד עושים בדק שוק?
במרבית המקרים השאלות שיוצגו ללקוחו הן האם הוא השתמש בעבר בשירות או מוצר דומה ומה היו יתרונותיו וחסרונותיו, האם היה רוכש מוצר מסוג זה וכמובן כמה היה מוכן לשלם בעבורו.
ביצוע בדק שוק בשיטת הטלמרקטינג אינו תהליך רחב היקף במרבית המקרים ויתבצע באופן של מדגם סטטיסטי בנוגע לקבוצות גיל מסוימות , מין הנשאלים ואפילו אזור מגורים. המידע שיתקבל יוזן אל תוך בסיס נתונים מרוכז ולאחר מכן יבוצעו ניתוחים סטטיסטיים שלו שיאפשרו לחברה לשפר את המוצר עצמו את הקמפיין השיווקי שלו עוד בטרם יציאתו לשוק.
לאחר קבלת הנתונים יוכל המועמד לשפר את פועלו בהתאמה לדעת הקהל ומנהלי הקמפיין שלו יוכלו לערוך שינויים בקמפיין עצמו כדי לענות על חסרים שהתגלו במהלך בדק השוק.
למי פונים בנוגע לבדק שוק בטלמרקטינג
חברות אלו מעמידות לרשות הלקוח הבוחר בהן מוקד טלמרקטינג מיומן ומקצועי, אשר יבצעו את סקר השוק על פי דרישת הלקוח. המידע שייאסף יועבר ללקוח והוא שיבחר כיצד לפעול.
חשוב לבחור בחברה בעלת ניסיון עשיר בתחום ולהגדיר מראש מהן המטרות אליהן תרצו להגיע. אנשי שיווק מנוסים בתחום של סקר שוק יוכלו לסייע לכם בתהליך עצמו הן בבניית הסקר שיוצג ללקוח והן בניתוח התוצאות הסופיות.