צ'אט וירטואלי (נציג וירטואלי) באתרי אינטרנט

צ'אט וירטואלימערכת של צ'אט וירטואלי מאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט אשר מוכרים מוצרים או נותנים שירותים, לתת מענה ללקוחות הגולשים באתרים מבלי להיות תלויים בכל גורם אנושי שנמצא מעבר לקו ונותן את השירות. צ'אט וירטואלי מגדיל מאוד את כמות הפניות באתרי האינטרנט, וכתוצאה מכך הוא מאפשר גם את גדילת המכירות בצורה ניכרת.

שירות של צ'אט באמצעות נציג וירטואלי מסופק על ידי מערכת המנוהלת בשפה העברית, דבר אשר נותן הזדמנויות לבעלי האתרים ליצור קמפיינים פרסומיים רבים ללא כל הגבלת שפה, וכמובן גם לנתח אותם לאחר מעשה. ישנה אפשרות שצ'אט וירטואלי יהיה משולב גם עם צ'אט אנושי המעניק מענה של נציגים מאחורי הקו, בזמן אמת.

צ'אט וירטואלי נקרא גם בשמות כמו רובוט צ'אט, נציג וירטואלי  או צ'אט אוטומטי, כאשר כל השמות מתייחסים לכך שנציג שירות אנושי לא יושב בצדו השני של הקו ומתכתב עם הלקוח בו זמנית, אלא זוהי מערכת אוטומטית אשר פועלת באמצעות סוכן מכירות אוטומטי ומתוכנת מראש.

צ'אט וירטואלי – מהם יתרונותיו?

שירות של צ'אט ניצג שירות וירטואלי ניתן ללא כל החסרונות אשר קיימים בצ'אטים אנושיים שמופעלים על ידי עובדים במשך כל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע. עלותו הכספית של צ'אט אנושי גבוהה יותר מזו של צ'אט וירטואלי, שכן יש צורך לשלם משכורות לנציגי השירות (לעתים מדובר בכמה נציגי שירות לכל אתר). במקרה של נציג וירטואלי, המערכת עובדת בצורה אוטומטית ובכך חוסכת עלויות כספיות לבעלי האתרים.

צ'אט וירטואלי ממוקם באתרי אינטרנט שבהם ישנה תנועה גדולה מאוד של גולשים או באתרים שבהם מופעל שירות של צ'אט אנושי, אך הנציג אינו מחובר באותו זמן או שהוא לא זמין לתת מענה. צ'אט מסוג זה מאפשר לבעלי אתרים להגדיל באופן ניכר את ההזדמנויות העסקיות של תנועות הלקוחות בתוך אתרי האינטרנט השונים, כאשר ניתן להתאים לכל אתר ואתר חבילות שירות של צ'אט וירטואלי תוך התייחסות ליכולת התקציבית שלו ולצרכיו השונים (שירותי פידבק מהלקוחות, מענה על שאלות הלקוח, סיוע ברכישת מוצר ועוד).

חסרונות השימוש בסוכן וירטואלי

השימוש בשירות נציג וירטואלי לא מתאים לכולם – להלן חלק מהחסרונות בשימות בשירות זה:

  • עלול להרגיז חלק מהגולשים
  • אינו מתאים לאתרים המציעים שירות או מוצר יקר או מותאם אישית
  • עלול דווקא להפריע בהליך מכירה באתר (בחנות וירטואלית)

חברות המספקות צ'אטים וירטואליים

כיום ישנן חברות רבות אשר מציעות לבעלי אתרים שירות של צ'אטים על סוגיו השונים, וכמובן גם שירותים של צ'אט וירטואלי. נסקור כאן בקצרה שתי חברות כאלו ונפרט מהם השירותים אותם הן מעניקות ללקוחותיהם:

  • חברת – WIZSUPPORT מעניקה ללקוחותיה את מערכת הצ'אטים בשם Live-Chat. החברה מספקת צ'אטים מסוגים שונים אשר מעלים בצורה משמעותית מאוד את רמת הכנסותיהם של בעלי אתרים באינטרנט ואת רמת השירות אשר ניתן ללקוחות האתרים. הדבר בא לידי ביטוי בכך שכמות המכירות הולכת וגדלה באופן משמעותי ומעגל הלקוחות הולך ומתרחב כל הזמן. באמצעות שירות הצ'אט הווירטואלי, החברה מאפשרת חיסכון בכוח אדם חדש וניצול מרבי של כוח אדם קיים שכבר עובד עם האתרים השונים. מערכת Live-Chat מעניקה ללקוחות את הדברים הבאים: היא מגדירה תסריטי שיחה שונים ללא כל הגבלה, היא משמשת כנציגה נוספת לנציגים בצ'אט האנושי או שהיא מחליפה אותם במידה ויש צורך בכך, היא מגדירה תגובות של הצ'אט הווירטואלי בהתאם לסדר השיחות הנכנסות וליחס החשיבות שלהן, היא מגדירה קישורים מובנים מראש לכל תשובה אפשרית, היא מגדירה תגובות לשאלות שלא נענו והיא מתאימה תסריטי שיחה שונים לסוגים רבים של נושאים ושל שאלות.

             למידע נוסף: robochat.co.il

  • חברת אתרים פלוס – מעניקה ללקוחותיה את המערכת המקוונת למכירות בשם CounterBell, אשר מפעילה צ'אט וירטואלי באופן מידי ובזמן אמת עם האנשים שגולשים באתרי האינטרנט. מערכת זו מעניקה גם עזרה מקצועית לגולשים וללקוחות הקיימים, דבר אשר עשוי להפוך את האתרים לרווחיים מאוד ולמקור הכנסה משמעותי יותר משהיה קודם לכן.
  • חברת וירטואל ספיריט – המציעה  את שירותי הצ'ט הוירטואלי המיועד לבעלי אתרים במטרה לאסוף ולהגביר את תנובת הלידים מהאתר. ניתן להתאים במידה מסויימת את תסריט השיחה בהתאם לקהל היעד ולמטרת האתר וכן לעקוב בממשק הניהול אחר כל השיחות וכל הלידים שנאספו. למידע נוסף virtualspirits.com
  • שירות hiclient של חברת אפסייט – שירות חדש – מידע נוסף בקרוב
  • שירות smart-agent השייך לאתר הלימודים gostudy – מידע נוסף בקרוב
  • שירות virtual-chat של חברת הקידום אפטריו – מידע נוסף בקרוב

.