ניוזלטר

המילה ניוזלטר היא למעשה תרגום של הביטוי Newsletter שמשמעותו בשפה האנגלית פרסום כלשהו המופץ באופן תקופתי. בהגדרת הבסיס הניוזלטר מסייע למנהל העסק או האתר לעדכן את לקוחותיו הרשומים לשירות בכל מידע חדש אותו הוא מעוניין לשווק להם. במרבית המקרים יכללו הניוזלטרים מידע על תוכן חדש שהתווסף לאתר או אירוע קרוב אך הם בהחלט יכולים לשמש גם כסוג של מועדון לקוחות בו ניתן לשווק לקהל לקוחות ספציפי הרשום לקבלת הניוזלטר מבצעים שונים, קופונים ואפילו שוברי מתנה ועל ידי כך ליצור קהל לקוחות ספציפי המתעדכן כל העת על הנעשה בעסק או באתר.

הניוזלטר יגיע לרוב כהודעת דואר אלקטרוני לתיבת הדואר של המשתמשים שנרשמו לקבלת שירות זה ויעוצב באופן שמתאים לתוכן המשולב בו על מנת למשוך את עיני הלקוחות. ניוזלטר המציע מבצעים על חופשות בחול לדוגמא יעוצב בשילוב תצלומי מרהיבים מרחבי העולם על מנת לגרות את מקבל ההודעה ולעודד אותו לבצע רכישה מתוך מגוון ההצעות המוצגות לפניו .

יתרונות השימוש בניוזלטר

היתרון בשימוש בניוזלטר הוא משמעותי שכן מדובר במשתמשים אשר בחרו בעצמם להירשם לשירות. הודות לעובדה זו מדובר בלקוחות המעוניינים לקבל מידע ואפשרויות רכישה של מוצר בנישה ספציפית והדבר הופך אותם ללקוחות שקל יותר להמיר.

בנוסף, היות והניוזלטר נשלח במועדים קבועים אנו שומרים על קהל לקוחות זה גם במקרה בו הם לא ביקרו בחנות הפיזית או באתר האינטרנט במשך זמן רב.

איך שולחים ניוזלטר?

בעבר, מנהלי אתרים היו יוצרים רשימת תפוצה ייעודית בתוכנת הדואר בה הם משתמשים אליה נשלח הניוזלטר. על מנת להירשם לקבלת הניוזלטר היה על המשתמש להיכנס אל האתר ולהירשם. עם הזמן גדלה באופן ניכר כמות המשתמשים ברשת האינטרנט והדבר הגדיל כמובן את כמות הנרשמים לקבלת ניוזלטרים שונים. בשלב זה תוכנות הדואר הביתיות כבר לא יכלו לעמוד במעמסה.

כיום, שליחת הודעות ניוזלטר ללקוחות מתבצע על ידי חברות ייעודיות המציעות שירות שליחת הודעות וניהול המשתמשים. ניתן לייבא רשימת משתמשים קיימת ישירות אל תוך המערכת ולהתחיל לעבוד ואין צורך בבזבוז זמן מיותר במקרה של מעבר ממערכת אחת לשנייה או מעבר מבסיס נתונים קיים לשימוש במערכת ייעודית.

במרבית החברות ניתן להירשם תחת חשבון אחד ולחלק את המשתמשים לקבוצות ולשלוח תוכן פרסומי שונה לכל אחת מהן. בנוסף, ניתן לנהל עמודי נחיתה ספציפיים אליהם יועברו המשתמשים מכל הודעה, אפשרות שליחת ניוזלטר כהודעת SMS וכמובן לקבל מידע סטטיסטי עבור כל התהליך.

חשוב לציין כי את בסיס הנתונים של כתובות הדואר האלקטרוני על מנהל האתר להשיג בעצמו באופן חוקי ולאחר קבלת אישור מכל אחד מהמשתמשים הרשומים (מתבצע לרוב במעמד הרישום). במידה ומנהל האתר רכש את הכתובות ממקור חיצוני או שהוא שולח הודעות פרסומיות למשתמשים שאינם רשומים לשירות הוא עובר על חוק הספאם וצפוי לקנסות כבדים ועונשים חמורים.

כללים ביצירת ניוזלטר

הכלל החשוב ביותר ביצירת כל תוכן פרסומי הוא לחשוב כמו הלקוחות שלכם. כאשר אתם בונים ניוזלטר חשבו על הלקוחות שלכם גם מבחינת עיצוב ההודעה וגם מבחינת התוכן המוצג בה. השקיעו בעיצוב הניוזלטר כך שיראה שונה וייחודי משאר הודעות הדואר בתיבת הדואר הנכנס של המשתמש. מראה ייחודי להודעה יקל על המשתמשים בזיהוי הניוזלטר שלכם ויקל עליו את ההתמצאות בו.

הקפידו לשלב תמונות הממחישות את ההצעות שלכם עבור הלקוח. מבחינת התוכן המוצג בניוזלטר עצמו חשוב לשמור על מבנה מסודר בו המידע ברור ומובן. חשוב מאד לא להקשות על הלקוחות אשר מקבלים את הניוזלטר ולהשתמש בפונט קריא, ברור ובגודל סביר שיקל על ההתמצאות בניוזלטר.

במידה וביצעתם מחקר מילות מפתח עבור האתר השתמשו בחלק מהביטויים גם כאן. המשתמשים מכירים את הביטויים וישמחו לזהות כי למעשה אתם מספקים להם תשובות לשאלותיהם ישירות אל תיבת הדואר.

היות ואורך הניוזלטר וכמות הפריטים שהוא יכול להכיל מוגבלת נסו למשוך את הלקוחות אל האתר או אל העסק שלכם על ידי שילוב לוגו העסק בהודעה עצמה ושילוב פריטים המזכירים את עיצובו של האתר. בנוסף, שלבו כפתורים כמו למידע נוסף או מבצע למשתמשים רשומים על מנת למשוך את המשתמשים לאתר שלכם בו יוכלו לראות את מגוון הפריטים שאתם מציעים – דבר אשר יגדיל את סיכוי המכירה עבור לקוחות אלו.

מעוניינים בהצעה מעניינת למערכת דיוור אלקטרוני? מלא את פרטיכם:

דואר אלקטרוני:
סלולרי:
שם מלא:

.