המילה ניוזלטר היא למעשה תרגום של הביטוי Newsletter שמשמעותו בשפה האנגלית פרסום כלשהו המופץ באופן תקופתי. בהגדרת הבסיס הניוזלטר מסייע למנהל העסק או האתר לעדכן את לקוחותיו הרשומים לשירות בכל מידע חדש אותו הוא מעוניין לשווק להם. במרבית המקרים יכללו הניוזלטרים מידע על תוכן חדש שהתווסף לאתר או אירוע קרוב אך הם בהחלט יכולים לשמש גם כסוג של מועדון לקוחות בו ניתן לשווק לקהל לקוחות ספציפי הרשום לקבלת הניוזלטר מבצעים שונים, קופונים ואפילו שוברי מתנה ועל ידי כך ליצור קהל לקוחות ספציפי המתעדכן כל העת על הנעשה בעסק או באתר.
יתרונות השימוש בניוזלטר
היתרון בשימוש בניוזלטר הוא משמעותי שכן מדובר במשתמשים אשר בחרו בעצמם להירשם לשירות. הודות לעובדה זו מדובר בלקוחות המעוניינים לקבל מידע ואפשרויות רכישה של מוצר בנישה ספציפית והדבר הופך אותם ללקוחות שקל יותר להמיר.
איך שולחים ניוזלטר?
בעבר, מנהלי אתרים היו יוצרים רשימת תפוצה ייעודית בתוכנת הדואר בה הם משתמשים אליה נשלח הניוזלטר. על מנת להירשם לקבלת הניוזלטר היה על המשתמש להיכנס אל האתר ולהירשם. עם הזמן גדלה באופן ניכר כמות המשתמשים ברשת האינטרנט והדבר הגדיל כמובן את כמות הנרשמים לקבלת ניוזלטרים שונים. בשלב זה תוכנות הדואר הביתיות כבר לא יכלו לעמוד במעמסה.
במרבית החברות ניתן להירשם תחת חשבון אחד ולחלק את המשתמשים לקבוצות ולשלוח תוכן פרסומי שונה לכל אחת מהן. בנוסף, ניתן לנהל עמודי נחיתה ספציפיים אליהם יועברו המשתמשים מכל הודעה, אפשרות שליחת ניוזלטר כהודעת SMS וכמובן לקבל מידע סטטיסטי עבור כל התהליך.
כללים ביצירת ניוזלטר
הכלל החשוב ביותר ביצירת כל תוכן פרסומי הוא לחשוב כמו הלקוחות שלכם. כאשר אתם בונים ניוזלטר חשבו על הלקוחות שלכם גם מבחינת עיצוב ההודעה וגם מבחינת התוכן המוצג בה. השקיעו בעיצוב הניוזלטר כך שיראה שונה וייחודי משאר הודעות הדואר בתיבת הדואר הנכנס של המשתמש. מראה ייחודי להודעה יקל על המשתמשים בזיהוי הניוזלטר שלכם ויקל עליו את ההתמצאות בו.
במידה וביצעתם מחקר מילות מפתח עבור האתר השתמשו בחלק מהביטויים גם כאן. המשתמשים מכירים את הביטויים וישמחו לזהות כי למעשה אתם מספקים להם תשובות לשאלותיהם ישירות אל תיבת הדואר.
היות ואורך הניוזלטר וכמות הפריטים שהוא יכול להכיל מוגבלת נסו למשוך את הלקוחות אל האתר או אל העסק שלכם על ידי שילוב לוגו העסק בהודעה עצמה ושילוב פריטים המזכירים את עיצובו של האתר. בנוסף, שלבו כפתורים כמו למידע נוסף או מבצע למשתמשים רשומים על מנת למשוך את המשתמשים לאתר שלכם בו יוכלו לראות את מגוון הפריטים שאתם מציעים – דבר אשר יגדיל את סיכוי המכירה עבור לקוחות אלו.מעוניינים בהצעה מעניינת למערכת דיוור אלקטרוני? מלא את פרטיכם:
דואר אלקטרוני: | |
סלולרי: | |
שם מלא: | |