טלמרקטינג לעסקים – איך עושים את זה נכון?

טלמרקטינג לעסקיםבעולם העסקים זמן שווה כסף ולמעשה כל רגע בו העסק אינו מבצע מכירות הוא זמן הפסד בעבור העסק.

כדי להצליח ולהגדיל את כמות המכירות נוצרה שיטת הטלמרקטינג אשר הופכת את פעילות המכירה של העסק לאקטיבי ומגדילה את מחזור המכירות.

היום, התחרות בין העסקים השונים באותה נישה גדולה במיוחד והלקוחות יכולים להיות חשופים לכמה וכמה הצעות שונות למוצרים דומים ולעיתים אפילו לאותם המוצרים.

כדי לבנות מהלך חכם של טלמרקטינג עסקי חשוב לשים לב לכמה וכמה דגשים עוד לפני שיחת הטלפון הראשונה ללקוח.

הגדירו מהו המוצר, מהם צרכי הלקוח שלכם ומיהם המתחרים שלכם

לפני שתפנו להקמת מערך טלמרקטינג משוכלל שטומן בחובו גם הוצאות לא מעטות חשוב שתגדירו קודם כל מהו המוצר שלכם.

בשלב זה נסו לחשוב מתוך ראשו של הלקוח שלכם וספקו תשובה לשאלה – איזו בעיה פותר המוצר בעבור הלקוח.

לאחר שיהיה בידכם מידע מסוג זה רצוי שתבחנו את המתחרים הנוספים באותה הנישה ותעריכו מהם היתרונות של המוצר שלכם על פני המתחרים הקיימים.

אין צורך לחשוש ולדעת להגדיר גם מהם המגבלות של המוצר או השירות אותו אתם מספקים על מנת לספק תשובות מתאימות ברגע שאלו יועלו על ידי הלקוח.

 הכינו תסריטי שיחה מתאימים והתכוננו להתנגדויות

עוד לפני שתשלחו את נציגי הטלמרקטינג שלכם אל הקרב רצוי שתכינו אותם היטב. הקפידו לבנות תסריט שיחה מתאים שיעביר את הלקוח בקלות יחסית אל שלב המכירה.

למדו את הנציגים לזהות ולהתחבר אל נקודות רגשיות שונות אצל הלקוח וליצור עמו מכנה משותף.

מלבד בניית המכנה המשותף עם הלקוח הקפידו להכין את נציגי הטלמרקטינג באופן מתאים גם להתנגדויות שונות שיכולות לצוץ במהלך השיחה. תשובות מוכנות מראש יציגו את הנציגים כמקצוענים בתחומם ויעלו את תחושת הביטחון של הלקוח.

זכרו כל התנגדויות עולות מנקודות קבועות אצל הלקוחות שלכם והכנה מוקדמת אליהן תסייע לכם לדלג מעליהן בקלות ישירות אל סגירת העסקה.

הכינו מראש רשומות של לקוחות

חוק הספאם שהועבר בארץ לפני מספר שנים קובע כי חל איסור על שליחתו של חומר שיווקי ללקוח בניגוד לרצונו.

עבירה על חוק זה יכולה לחשוף אתכם כגורם אשר עומד מאחורי החברה או המוצר לתביעות ולהסב לכם נזק כלכלי רב.

הקפידו להכין רשימות של לקוחות אשר מוכנים לקבל מכם מידע שיווקי. תוכלו לבנות את הרשימות על ידי יצירת מועדון לקוחות, על ידי רישום לאתרכם ואפילו לפנות ללקוחות שרכשו בעבר מוצר או שירות מטעמכם והסכימו לקבל מידע שיווקי בעתיד.

קבעו יעדים, הגדירו תקופת ניסיון וצאו לדרך

לפני שתתחילו בפעילות הטלמרקטינג של העסק שלכם הקפידו לקבוע יעדים מתאימים אשר ישמרו על רווחיותו של העסק ולא יהפכו את מוקד הטלמרקטינג להוצאה מיותרת.

הקפידו להעריך כמה רווח מפיק כל לקוח, מהי העלות הנדרשת לסגירת מכירה ומהו אחוז השיחות בו אתם מצפים להצלחה בביצוע המכירה.

לאחר שתבנו תכנית מתאימה, הגדירו תקופת ניסיון קצובה בזמן בה למעשה תבחנו האם נהלי העבודה שלכם הצליחו להגיע לתוצאות הרצויות.

במידה והצלחתם בהשגת היעדים תוכלו לצאת לדרך מיד. אך במידה ולא חשוב שתבצעו הערכות מחודשות ביחס ליעדים ולנהלי העבודה שלכם.

חשוב לזכור כל העסק כי מוקד טלמרקטינג כולל עלויות תפעול לא קטנות ולכן עליכם לוודא כל העת עמידה ביעדים שהצבתם לעצמכם ולשמור על רווחיות גדולה ככל שניתן.

.