עורך דין לרישום סימן מסחר

שירותי טלמרקטינג איכותיים שממריאים לך את העסק! בחרו נכון
המרכז לטלמרקטינג בישראל!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו


רישום סימן מסחר הוא מומלץ בלא מעט תרחישים, כאשר יש תחומים, מוצרים או שירותים בהם הרישום הופך לחובה של ממש. אחת השאלות העיקריות שעולות בדרך לרישום המוצלח של סימן המסחר היא כיצד רצוי לעשות זאת, כאשר ההתלבטות העיקרית היא בין התנהלות עצמאית לבין שימוש בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום.

מהם תפקידיו העיקריים של עורך דין לרישום סימן מסחר?

עורך דין לרישום סימני מסחר עשוי לסייע בשלבים השונים הדרושים להשלמת התהליך, כשבדרך כלל הליווי שלו ניתן לכל אורךעורך דין לרישום סימן מסחר הדרך: זה מתחיל עם השאלה האם מומלץ וכדאי להגיש את הבקשה, כולל כמובן בדיקה במאגרי הסימנים המסחריים בישראל ובעולם כדי לאתר סימני מסחר שעלולים להיות בעייתיים. עורך הדין מלווה את הלקוח בהתנהלות מול רשות הפטנטים, לרבות הגשת המסמכים הרלוונטיים במידת הצורך.

הליך רישום סימן מסחרי עשוי להיות ממושך באופן יחסי, שעה שזמן ההמתנה מתחיל משבעה חודשים. פרק הזמן עד לאישור הסופי עלול להתארך כאשר מדובר בסימן מורכב לבדיקה או במקרים שאינם חד משמעיים. לעיתים הרצון הוא לקצר את משך הזמן הדרוש עד לקבלת הסימן המסחרי (שיכול להימשך שנים), כאשר יש נסיבות המחייבות זאת לדעת מגיש הבקשה. זהו מקרה אחד מני רבים בו אחוזי ההצלחה עולים פלאים כאשר מתנהלים נכון באמצעות עורך דין.

התמונה הופכת למורכבת עוד יותר כאשר משרד הפטנטים וגורמים אחרים מגלים התנגדות – למשל דחייה של הבקשה הראשונה של רישום הסימן המסחרי – מה שדורש סיוע מקיף וצמוד של עורך הדין, כולל פתרון מחלוקות ואפשרות לייצוג הלקוחות במקרים המגיעים אל בין כתלי הערכאות המשפטיות הרלוונטיות.

עורך דין נחוץ לא רק לצורך רישום

עורך דין לסימני מסחר אינו עוסק רק ברישום הראשוני של סימן המסחר, חשוב ככל שיהיה. שירותיו עשויים להידרש גם כאשר ישנו סימן מסחר קיים, אותו מעוניין לחדש כעבור פרק זמן מסוים או בהתאם לשינוי בנסיבות. עורך הדין עשוי לייצג את הלקוחות גם במקרים בהם מתרחשת הפרה של הסימן המסחרי, לכאורה או שלא, כולל הגשת תביעות נגד הגורם שביצע את ההפרה במידת הצורך.

עורך דין עשוי לסייע בהגשת בקשות למחיקת סימני מסחר, עקב סיבות דוגמת היעדר שימוש. באמצעותו לנהל את תהליכי ההתנגדות לרישום סימני ואף לפעול לסנקציות נגד גורמים מפרים, לרבות הגשה של צווי מניעה או הרחמה של מוצרים מתחרים או מזויפים המגיעים למכס כשהם נושאים סימן מסחרי דומה בצורה מחשידה לזה שמגנים עליו.

שכירת שירותי עורך דין אינה חובה, אבל היא מומלת

חשוב לשים לב שעל פי פקודת סימני המסחר, אדם יכול להגיש בקשה לרישום סימן מסחרי באופן עצמאי, ללא צורך בשירותיהם של עורך דין או עורך פטנטים. עם זאת, להגשת בקשה בדרך זו יש כמה חסרונות מהותיים. היעדר הידע והניסיון עלול להביא לכך שהגשת הבקשה תתארך בצורה משמעותית וגם מקטין את הסיכויים לכך שהיא תאושר בסופו של דבר – מה שמגדיל את העלויות (למשל, הגשת בקשה חוזרת).

שימו לב שבמצבים בהם מגיש הבקשה לא מתגורר בישראל, עליו לספק כתובת בארץ אליה ניתן יהיה למסור את המודעות. חלק גדול ממגישי הבקשות מעדיפים שהכתובת הזו תהיה משרדו של עורך הדין המייצג אותם, מסיבות ברורות, אם כי ניתן כמובן לחשוב על פתרונות אחרים.

כיצד, אם כן, בוחרים עורך דין לרישום סימן מסחר?

תחום סימני המסחר בפרט, ודיני הקניין בכלל, הוא מהמורכבים והמסועפים בקשת המשפטית. יש כאן צורך בהיכרות מלאה עם לשון החוק, מאגרי המידע הרלוונטים בישראל ובעולם, תקדימי העבר המשפטיים וכן הלאה. המשמעות הברורה של כך היא שמומלץ לבחור בעורך דין אשר סימני המסחר הוא תחום הפעילות העיקרי שלו, או לכל הפחות אחד מנושאי העיסוק המרכזיים שלו.
מומלץ לוודא שעורך הדין אכן זמין להעניק את השירות הנדרש במשך תקופה ארוכה, כפי שהגיוני בהחלט במקרה של סימני מסחר.

לקריאה נוספת:

רישום סימן מסחר – הכל על סימני מסחר בארץ ובעולם – עו"ד סער גרשוני
פקודת סימני מסחר (נוסח חדש), תשל"ב – 1972
סימני מסחר – פקודה, תקנות ואמנות
אודות סימני מסחר – רשות הפטנטים

 

אולי יעניין אותך גם:

דיוור אלקטרוני לעסקים – ניוזלטר

פתרונות להפקת חשבוניות לבעלי עסקים

שירותים במיקור חוץ לעסקים – למי כדאי?

באנר טלמרקטינג

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טעויות נפוצות בשיחות טלמרקטינג
המרכז לטלמרקטינג

המרכז לטלמרקטינג מתמחה במתן מידע בתחום הטלמרקטינג, כל מה שרציתם לדעת על טלמרקטינג במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן