קשה למצוא עסקים בישראל אשר אינם זקוקים למדפסת כחלק מהתפעול והניהול השוטף שלהם. גם עסקים או אתרים בתחום הטלמרקטינג אינם יוצאים מכלל זה.
ניתוח, בקרה ומה שביניהם
גם אם היינו רוצים שההתבססות של אתרי טלמרקטינג תהיה אך ורק על טלפונים או תקשורת ישירה בין אנשי העסק ללקוחות, בפועל הדבר לא אפשרי. ראשית, מכיוון שיש צורך בבקרה מלאה על התהליך. כל אתר טלמרקטינג רוצה לראות בוודאי האם ההתנהלות שלו היא טובה והאם היא מביאה לתוצאות הרצויות מבחינתו: סטטיסטיקה, דוח"ות על הצלחת המכירות ומסמכים אחרים מהווים חלק בלתי נפרד בניהול האתרים. בנוסף לכך, יש צורך לא פעם להתבסס לצורך העבודה השוטפת על מאגרי מספר טלפון או לקוחות שעשויים להיות מקוונים אך גם מודפסים.
לכך יש להוסיף כמובן מסמכים הרלוונטיים לכל עסק באשר הוא: הסכמי עבודה, דו"חות תקופתיים וכן הלאה. כל אלה מאפשרים להגיע למסקנה חד משמעית, והיא שעסק בתחום הטלמרקטינג חייב פתרונות הדפסה הולמים.
אז איך מתחילים?
מכאן נובע שהגדרת הצרכים של העסק היא צעד מרכזי בדרך להצלחה שלו. ברוב המקרים מגלים כי פתרונות הדפסה הם בגדר חובה, אך לא בהכרח מדפיסים מסמכים בכל רגע נתון (להבדיל מסוגים אחרים של עסקים). זאת ועוד, אתר הטלמרקטינג הממוצע לא יצטרך בדרך כלל מדפסות באיכות הגבוהה יותר מדי מזו הממוצעת – איך כאן צורך בצילומים או בשרטוטים בהם כל פיסת דיו קובעת. מכאן שמדפסת ממוצעת המיועדת לשימוש עסקי סביר יכולה בהחלט לעשות את העבודה.
חשיבותו של הדיו
סוגיה משמעותית שחייבים להרחיב עליה היא שהכסף ה"אמיתי" הקשור להדפסה הוא לא בהכרח המדפסות עצמן, אלא בעלויות הרכישה, ההחלפה והתחזוקה של מחסניות הדיו והטונרים. למעשה, יש שיטענו שבאתרי טלמרקטינג החשיבות של החיסכון הכלכלי מכרעת אפילו יותר, מכיוון שאלו הם עסקים שההצלחה שלהם נמדדת בעיקר (או אפילו רק) על פי המאזנים הכספיים שלהם.